Home / Noticias / Inglés Clase 16 y 17: The Quarantine Diaries

It has been a year since schools shut down and we were told to shelter in place to stop the spread of Covid-19. Many things have happened since March 11, 2020. We came back to school in September and have been attending school “normally” since then. It is probably the longest and oddest year that many of us can remember. We got used to wearing face masks, using hand sanitizers, social distancing and coping with a wide variety of measures, confusing at times, to end the pandemic.

One year later it’s a good chance to reflect on how some 16 and 17 year-olds dealt with the worst times of the pandemic in lockdown. Journaling served as a way to be together during the confinement. Students felt what they were experiencing would soon become history. Sharing fears, uncertainty, solitude and boredom was no longer just a personal issue but a common feeling and global phenomenon. Here are some extracts from our project  that started as a class assignment on March 13.

Diarios del confinamiento

Ha pasado un año desde que se suspendieron las clases y nos confinamos en nuestras casas para parar la expansión del coronavirus. Muchas cosas han pasado desde aquel 11 de marzo de 2020. Regresamos  al colegio en septiembre y desde entonces hemos venido al colegio con “normalidad”. Nos hemos acostumbrado a tantas cosas inimaginables antes como a llevar mascarillas, los geles desinfectantes, la distancia de seguridad y a una amplia variedad de medidas, a menudo confusas, para parar la pandemia.

Un año después es una buena ocasión para reflexionar cómo un grupo de alumnos de las clases 16 y 17 vivieron los momentos más duros  del confinamiento. El diario fue estar juntos en la distancia con la conciencia de que lo que estaba pasando pronto sería historia. El miedo, la incertidumbre, la soledad y el aburrimiento no se vivían ya de forma aislada sino que eran sentimientos compartidos por todos. Estos son algunos extractos de una actividad que fue concebida como tarea de clase y que empezó el 13 de marzo de 2020.

Lucía BlascoProfesora de Inglés «Estudio»